مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 09:152021-02-16بين الملل

سرمای بی سابقه زمستانی در جنوب آمریکا؛ 5 کشته و میلیون ها نفر در خاموشی


سرمای بی سابقه و بارش سنگین برف در بخش های جنوبی آمریکا بخصوص تگزاس، باعث قطعی گسترده برق در این مناطق شده و پنج نفر در پی حوادث ناشی از شرایط آب و هوایی جان خود را از دست دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،در پی توفان زمستانی، دمای منفی هوا و بارش سنگین برف در سراسر مناطق جنوبی آمریکا پنج نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسکای نیوز ، دو نفر در تگزاس و دو نفر در کنتاکی در پی تصادفات جاده ای که مقامات معتقدند به دلیل شرایط آب و هوایی رخ داده، کشته شدند.

یک نفر دیگر هم به دلیل سرمای بی سابقه و یخ زدگی معابر در شهر بتن روژف مرکز و دومین شهر بزرگ ایالت لوییزیانا بر اثر لیز خوردن دچار آسیب مغزی شد و جان باخت.

  همچنین سرمای مفرط هوا قطعی گسترده برق را در تگزاس و سراسر بخش های جنوبی آمریکا در پی داشته و مقامات از مردم خواسته اند به دلیل تداوم توفان و بسته شدن جاده ها و ترافیک شدید در خانه ها بمانند.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا در تگزاس وضعیت اضطراری فدرال اعلام کرده است.

دمای هوا در این ایالت جنوبی به منفی 22 درجه سانتیگراد رسیده، در حالی که به طور معمول میانگین دمای هوا در ماه فوریه در بخش های مرکزی و جنوبی آمریکا بین 20 و 24 درجه سانتیگراد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمای بی سابقه زمستانی در جنوب آمریکا؛ 5 کشته و میلیون ها نفر در خاموشی

سرمای بی سابقه زمستانی در جنوب آمریکا؛ 5 کشته و میلیون ها نفر در خاموشی