مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 04:252021-02-17پزشكي

سلول های بنیادی سرطانی دارای قابلیت خودنوسازی هستند


سلول های بنیادی سرطانی به عنوان عامل اصلی بروز سرطان مطرح شده است، به طوری که مقاومت به داروهای شیمی درمانی به وجود این سلول ها در تومور نسبت داده می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی سلول های بنیادی سرطانی به عنوان عامل اصلی بروز سرطان مطرح شده است، به طوری که مقاومت به داروهای شیمی درمانی به وجود این سلول ها در تومور نسبت داده می شود.

مطالعات نشان می دهد که سلول های بنیادی سرطانی، خاموش و از نظر فعالیت های متابولیکی غیرفعال هستند.

بنا بر این پژوهش، دلیل اصلی مقاومت دارویی سلول های توموری، عدم فعالیت و تقسیم سلول های بنیادی سرطانی در یک بافت توموری است.

محققان در پژوهشی با عنوان سلول های بنیادی سرطانی، ناهمگونی در سلول های سرطانی و راهکارهای نانوتکنولوژی در درمان آن ها آورده اند، این جمعیت سلولی که به صورت غیریکنواخت در درون بافت تومور توزیع شده اند، مانند سلول های بنیادی طبیعی دارای قابلیت خودنوسازی بوده و مسئول بقای تومور و تفاوت خصوصیات ژنتیکی و متابولیکی آن است.

این پژوهش توسط مریم کارخانه کارشناسی ارشد میکروبیولوژی دانشگاه شهید بهشتی، عبدالرزاق مرزبان دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی دارویی، علیرضا رفیعی استاد گروه ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و جواد اختری استادیار گروه فیزیولوژی و فارماکولوژی دانشگاه علوم پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلول های بنیادی سرطانی دارای قابلیت خودنوسازی هستند

سلول های بنیادی سرطانی دارای قابلیت خودنوسازی هستند