مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 06:302021-02-17اجتماعي

کنکور به آزمون هوش و استعداد تحصیلی تبدیل شود


رییس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه نمی توان کنکور را به طور کلی حذف کرد، گفت: کنکور به یک آزمون هوش و استعداد تحصیلی تبدیل شودو انتخاب رشته و اولویت های آن نیز از روی کارنامه تحصیلی و علمی دانش آموزان صورت پذیرد.

- محمدتقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با بیان اینکه کنکور معایب و مزیت هایی دارد که این موارد مسأله را به صورت درهم تنیده تحت تأثیر قرار می دهند؛ اظهار کرد: در مقطع کارشناسی اگر نظام آموزش و پرورش برای امتحانات 4-3 آخر سال مدرسه، یک نظام مطمئن و استاندارد داشته باشد می توان براساس پرونده عملکردی دانش آموزان گزینش رشته های پرطرفدار را با حذف یا کاهش تأثیر کنکور سروسامان داد.

به طور مثال کنکور فقط به یک آزمون هوش و استعداد تحصیلی تبدیل شود و انتخاب رشته و اولویت های آن از روی کارنامه تحصیلی و علمی دانش آموز صورت پذیرد.

وی افزود: قاعدتاً به طور کلی نمی شود کنکور را حذف کرد و ممکن است تعداد متقاضیان با ظرفیت ها تناسب داشته باشند و خیلی کمبود ظرفیت پذیرش دانشجو نداشته باشیم اما رشته های پرطرفدار با یکدیگر رقابت شدیدی دارند؛ بنابراین امتیازبندی، رتبه بندی و استفاده از روش های کنکور سراسری در حوزه محدود به هوش و استعداد تحصیلی باشد که خیلی از کشورهای دنیا این را د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنکور به آزمون هوش و استعداد تحصیلی تبدیل شود

کنکور به آزمون هوش و استعداد تحصیلی تبدیل شود