مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 06:502021-02-17اجتماعي

ثبت 7 اثر ملی منقول آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از ثبت هفت اثر ملی منقول آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی خبر داد.

- جلیل جباری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به ثبت هفت اثر منقول آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی، اظهار داشت: یکی از این آثار، منبر مسجد جامع ارومیه است که قدمت آن به دوران قاجاریه بازمی گردد.

وی تصریح کرد: مالکیت این اثر وقفی بوده و جنس منبر مسجد جامع ارومیه از چوب و ارتفاع 314 و طول 356 سانتی متری دارد و هم اکنون در شبستان مسجد جامع ارومیه نگهداری می شود و از سوی دیگر، تخریب جزیی به خود دیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: دومین اثر ملی ثبت شده استان، سنگ قبر است و این اثر نیز تخریب جزیی به خود دیده و در موزه مردم شناسی نگهداری می شود.

وی با اشاره به اینکه سومین اثر ملی ثبت شده استان پیکرک گلی است، افزود: قدمت این اثر منقول نیز به دوران پیش از تاریخ بازمی گردد و دارای 42 سانتی متر طول و 30 سانتی متر ارتفاع است و محل نگهداری آن موزه باستان شناسی است که بر اثر کاوش تپه قره گوزلو به وجود آمده و تخریب جزیی دیده است.

جباری اظهار داشت: پرونده سفالی ، دیگر اثر باستانی ثبت شده برای هزاره اول پیش از میلاد است که مالکیت دولتی داشته و جنس سفال دارد و هم اکنون در مخزن مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 7 اثر ملی منقول آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی

ثبت 7 اثر ملی منقول آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی