مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 09:052021-02-17سياسي

کرامت و رشد انسان ازجمله اهداف قیام عاشورا بود


رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: قیام عاشورا منبع ارزشمندی برای خودسازی و رشد است که تا آخرین لحظه زندگی بشر نیز تاثیر آن ادامه خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام مصطفی رستمی پیش از ظهر امروز در هفتمین همایش قیام امام حسین (ع) از دیدگاه اهل سنت که در سالن اجتماعات نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: دستیابی به حیات طیبه، تربیت دینی و خود سازی از جمله آثاری که حادثه کربلا در زندگی بشر بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه، اهمیت این نهضت عظیم در تاریخ اسلام و تشیع بر کسی پوشیده نیست، افزود: توحید، عدالت، کرامت و خودشناسی از جمله مبانی تربیتی رویکرد تربیتی امام حسین (ع) است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: در قیام عاشورا بر اساس آیات مباهله چند دستگی اتفاق افتاد و افرادی که امام حسین (ع) را همراهی می کردند، کم بودند.

وی گفت: یزید در سال اول حکومت خود امام حسین (ع) را به شهادت رساند و در سال دوم واقعه حره را رقم زد و در سال سوم خانه کعبه را به آتش کشید.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: این در حالی بود که عموم مسلمانان با این رفتار و ظلم های یزید مخالف بودند و عده ای هم به دنبال توجیهه اقدامات او بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرامت و رشد انسان ازجمله اهداف قیام عاشورا بود

کرامت و رشد انسان ازجمله اهداف قیام عاشورا بود