مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 10:152021-02-17سياسي

تعیین عرصه و حریم قلعه های دختر و اردشیر کرمان در آینده نزدیک


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه 70 گمانه در عرصه و حریم قلعه های دختر و اردشیر زده شده است، گفت: با توجه به بازنگری انجام شده به زودی عرصه و حریم این قلعه ها تعیین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، فریدون فعالی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان اظهار داشت: یکی از دغدغه های سه دهه اخیر این اداره کل تعیین عرصه و حریم قلعه های تاریخی دختر و اردشیر است که خوشبختانه با سفر مدیر دفتر ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی به کرمان و بازدید او از محدوده بناهای تاریخی مذکور به رفع این چالش جامعه عمل می پوشانیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان عنوان کرد: متاسفانه قلعه های مذکور در محدوده شهری هستند و ساخت و سازهای زیادی در عرصه و حریم این قلعه ها انجام گرفته که صاحبان  ملک های موجود در این محدوده را دچار مشکل کرده است.

فعالی بیان کرد: یکی از اصلی ترین دلایل بازنگری، تعیین دقیق تر عرصه و حریم این قلعه ها و همچنین تعیین ضوابط بر اساس گمانه زنی و شرایط موجود محدوده بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های وزارت میراث فرهنگی احیای بافت های تاریخی است که خوشبختانه در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد، افزود: برای حفظ بافت تاریخی کرمان باید دستگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین عرصه و حریم قلعه های دختر و اردشیر کرمان در آینده نزدیک

تعیین عرصه و حریم قلعه های دختر و اردشیر کرمان در آینده نزدیک