مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 16:052021-02-17اقتصادي

تولید سالانه سه میلیون تن محصولات کشاروزی در استان مرکزی


سهم استان مرکزی از مجموع 130 میلیون تن تولیدات کشاورزی سه میلیون تن است، با وجود اینکه منابع آب کشور نسبت به سال های گذشته کاهش داشته و سطح زیر کشت نیز کمتر شده اما روند تولیدات کیفی و کمی کشاورزی استان خوب و مطلوب است.

- ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: سهم استان مرکزی از مجموع 130 میلیون تن تولیدات کشاورزی سه میلیون تن است، با وجود اینکه منابع آب کشور نسبت به سال های گذشته کاهش داشته و سطح زیر کشت نیز کمتر شده اما روند تولیدات کیفی و کمی کشاورزی استان خوب و مطلوب است.

سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه 29 آذر در آیین تجلیل از تولیدکنندگان نمونه استان مرکزی اظهار کرد: به رغم اینکه امروزه استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی ایران لقب گرفته، اما از فعالیت در بخش های مختلف کشاورزی و تولیدات کشاورزی به هیچ وجه غافل نشده بطوریکه در بسیاری از فعالیت های کشاورزی استان رتبه های یک تا 7 کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه استان از بال کشاورزی غافل نشده، افزود: فعالیت در حوزه کشاورزی در 5 دهه اخیر کم نشده و بخش عمده فعالیت های اقتصادی را به خود اختصاص داده بطوریکه امروز در استان مرکزی سه میلیون تن محصولات کشاوزی تولید می شود.

محصولات کشاورزی کالای امنیتی و استراتژیک برای کشور است و تولید کشاورزی بر هر تولیدی برتر است و دولت باید به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه سه میلیون تن محصولات کشاروزی در استان مرکزی

تولید سالانه سه میلیون تن محصولات کشاروزی در استان مرکزی