مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 بهمن 1399 ساعت 06:052021-02-18اقتصادي

توزیع بیش از 62 هزار تن کود کشاورزی در آذربایجان غربی


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از توزیع 62 هزار و 582 تن کود بهاره و پاییزه در استان طی 10 ماهه سال جاری بین کشاورزان استان خبر داد.

- علی عیدی در گفتگو با خبرنگار مهر از تأمین و توزیع 60 درصد سهمیه کودی مورد نیاز کشاورزان استان در مدت زمان مذکور خبر داد و اظهار کرد: سهمیه سالانه کودی استان در سال جاری 106 هزار تن است که تا کنون 62 هزار و 785 تن از این میزان تخصیص و بین کشاورزان استان توزیع شده است و امیدواریم تا پایان سال سهمیه باقی مانده نیز تخصیص و بین کشاورزان توزیع شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: این میزان کود تخصیصی شامل 60 هزار و 785 تن کود ازته، 1200 تن کود فسفاته و 597 تن کود پتاسه است.

عیدی درباره نقش و اهمیت استفاده از کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی، خاطر نشان کرد: مصرف کودهای کشاورزی باعث بهبود کیفیت و افزایش تولید محصولات کشاورزی می شود و یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است.

به همان اندازه که مصرف بیش از حد کود ضرر دارد، مصرف کمتر از حد استاندارد هم به شدت به تولید آسیب می زند.

وی تاکید کرد: مصرف بهینه کود باعث رشد رویشی، افزایش اندازه و تعداد برگ، افزایش طول خوشه، وزن و طول دانه و نهایتاً افزایش تولید می شود؛ در مقابل، همچنین کاهش مصرف کود نیز باعث کاهش رویش گیاه، کاهش عملکرد مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع بیش از 62 هزار تن کود کشاورزی در آذربایجان غربی

توزیع بیش از 62 هزار تن کود کشاورزی در آذربایجان غربی