مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 20:252021-02-20اقتصادي

سهم کم لرستان از منابع آبی/ ظرفیت سدها تنها 207 میلیون متر مکعب است


استاندار لرستان با اشاره به سهم پایین این استان از منابع آبی، گفت: کل ظرفیت سدهای احداث شده در استان تنها 207 میلیون متر مکعب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید موسی خادمی شامگاه شنبه در حاشیه کار گروه ملی سازگاری با کم آبی لرستان به ریاست وزیر نیرو، اظهار داشت: علی رغم بارندگی های زیادی که لرستان دارد، سهم آبی که به استان لرستان داده شده است متناسب با نیازها و استعدادها و برنامه های توسعه استان نیست و ما نتوانسته ایم به دلیل محدودیت های ناشی از تخصیص آب، کشاورزی مناسبی داشته باشیم و بیشتر زمین های حاصلخیز لرستان به صورت دیم کشت می شود.

وی گفت: میانگین سطح کشاورزی آبی کشور 46 درصد است که این مقدار در لرستان حدود 23 درصد است و کل ظرفیت سدهای ایجاد شده 207 میلیون متر مکعب است که این مقدار با سدهای در دست اقدام به کمتر از 500 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

استاندار لرستان افزود: در این جلسه موضوع استفاده درست و بهینه از منابع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خادمی تصریح کرد: لازم است با مدیریت درست و جلوگیری از سو مصرف همین مقدار آبی را که در اختیار داریم از هدر رفت آن جلوگیری کنیم.

وی به وجود 9000 حلقه چاه در استان اشاره کرد و گفت: برداشت غیر مجاز از آب، کشت محصولات آبدوست در مناطق کم آب و یا استفاده از روش آبیاری غرقابی نمونه ای از استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم کم لرستان از منابع آبی/ ظرفیت سدها تنها 207 میلیون متر مکعب است

سهم کم لرستان از منابع آبی/ ظرفیت سدها تنها 207 میلیون متر مکعب است