مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 07:102021-02-21اقتصادي

افزایش جمعیت می تواند فرصتی برای رشد اقتصادی باشد


نشست تاثیر مولفه های اقتصادی بر مسئله جمعیت و خانواده به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد و با حضور صالح قاسمی و علیرضا لاور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست تاثیر مولفه های اقتصادی بر مسئله جمعیت و خانواده به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شاهدو با حضور صالح قاسمی پژوهشگر و جمعیت شناس و علیرضا لاور مشاور و معاون آموزشی بنیاد ملی خانواده برگزار شد.

* افزایش جمعیت می تواند به عنوان فرصتی برای رشد اقتصادی باشد صالح قاسمی در این نشست درباره رابطه بین رشد اقتصادی و رشد جمعیت و اینکه و آیا افزایش جمعیت منجر به فقر یا در مقابل باعث افزایش شاخص های اقتصادی می شود؟ گفت: تحولات جمعیتی به خودی خود نمی تواند مستقلاً بر شاخصه های اقتصادی تاثیر گذار باشند بلکه جمعیت نیازمند فاکتوری با عنوان مدیریت است.

  وی افزود: افزایش جمعیت می تواند به عنوان فرصتی برای رشد اقتصادی باشد کشورهای توسعه یافته زمانی توسعه یافتگی را تجربه کردند که در پنجره جمعیتی قرار گرفته بودند و مهم تر از آن اینکه با مدیریت خوب پنجره جمعیتی و استفاده از تراکم جمعیت خود توانستند بسیار رشد مورد قبولی داشته باشند.

که کشور های پیشرفته به خوبی و حداکثر استفاده را از آن کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش جمعیت می تواند فرصتی برای رشد اقتصادی باشد

افزایش جمعیت می تواند فرصتی برای رشد اقتصادی باشد