مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 07:202021-02-22اجتماعي

ثبت 11 اثر تاریخی غیرمنقول آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از ثبت 11 اثر  تاریخی غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، از ثبت 11 اثر  تاریخی غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

احمد حمزه زاده با اعلام این خبر گفت: در راستای حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی و حفاظت از ابنیه و محوطه های تاریخی، پرونده 11 اثر تاریخی- غیرمنقول استان، پس از بررسی و تأیید کمیته ثبت آثار غیرمنقول کشور، در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از میان 11 پرونده ثبتی استان، پنج پرونده متعلق به شهرستان تبریز و شش پرونده به آثار تاریخی شهرستان های استان تعلق دارد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، وی با اشاره به ثبت پنج اثر تاریخی از شهرستان تبریز در جلسه اخیر کمیته ثبت آثار غیرمنقول کشور گفت: در این جلسه خانه وراث طوباییه (منتسب به باقرخان)، مدرسه سمیه (کنسولگری سابق آلمان)، خانه ارجمند، حمام نوبهار و خانه اصغر نژاد از تبریز در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

حمزه زاده در پایان به آثار تاریخی ثبتی در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: طی تأیید کمیته ثبت آثار غیرمنقول کشور، ثبت ملی خانه عامر شهرستان اهر، حمام شندآ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 11 اثر تاریخی غیرمنقول آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی

ثبت 11 اثر تاریخی غیرمنقول آذربایجان شرقی در فهرست آثار ملی