مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 08:152021-02-22اجتماعي

ثبت 3 آبشار آذربایجان غربی در فهرست میراث طبیعی ملی


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: امسال سه آبشار گیوران خوی، داراب سلماس و بدلان خوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

- حسن سپهرفر در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به ثبت سه آبشار در فهرست میراث طبیعی ملی آذربایجان غربی، اظهار داشت: یکی از جلوه های زیبای طبیعت  آذربایجان غربی وجود چشمه ها، کوه ها، رودخانه ها و آبشارهای زیبا است و امسال سه آبشار گیوران خوی، داراب سلماس و بدلان خوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی افزود: در این راستا آبشار زیبای بدلان در 24 کیلومتری شهر خوی در زمره این ها است که در ردیف آبشارهای دائمی قرار دارد و این آبشار در دامنه کوه بلند اورین شهر خوی واقع و حدود 50 متر ارتفاع دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: آبشار بدلان به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای آذربایجان غربی بوده و در فاصله پنج کیلومتری روستا بدلان قرار گرفته و در بین محلی ها به آبشار قیزیل چیر مشهور است.

وی تصریح کرد: همچنین آبشار گیوران یکی از آبشارهای شهرستان خوی است که به همراه آبشار داراب سلماس، سوم اسفند امسال در شورای ثبت ملی آثار طبیعی به ثبت رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت 3 آبشار آذربایجان غربی در فهرست میراث طبیعی ملی

ثبت 3 آبشار آذربایجان غربی در فهرست میراث طبیعی ملی