مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 12:352021-02-22پزشكي

شناسایی 3 مورد مشکوک مبتلا به کرونای انگلیسی در سبزوار


رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: سه مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در سبزوار شناسایی شدند.

- دکتر علیرضا مسلم در جمع خبرنگاران افزود: این بیماران مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته افرادی میانسال هستند که در حال حاضر در مرکز آموزش درمانی واسعی بستری هستند.

وی تصریح کرد: همه اعضاء خانواده این بیماران مشکوک به ویروس جهش یافته در قرنطینه به سر می برند و آزمایشات و نمونه برداری از این افراد انجام و برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شده است.

مسلم با هشدار به رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی گفت: قدرت سرایت و بیماری زایی این ویروس نسبت به ویروس چینی بسیار بالاتر بوده به طوری که شدت علائم و میزان مرگ و میر در ابتلا به این ویروس افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: راه های پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا و گونه جهش یافته انگلیسی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها، در خانه ماندن، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و پرهیز از حضور در تجمع هاست.

مسلم ادامه داد: توجه جدی و رعایت بیش از پیش دستورالعمل های بهداشتی توسط آحاد مردم مهمترین راه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا است.

وی مطرح کرد: با توجه به نزدیک شدن سال نو و تعطیلات عید نوروز از همه مردم تقاضا می شود از تردد در سطح شهر و تجمع در فروشگاه ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 3 مورد مشکوک مبتلا به کرونای انگلیسی در سبزوار

شناسایی 3 مورد مشکوک مبتلا به کرونای انگلیسی در سبزوار