مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 12:452021-02-22پزشكي

مردان بیش از بانوان گرفتار بیماری های قلبی و عروقی می شوند


مدیر سلامت جمعیت، خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: بیماری های قلبی و عروقی و عروق مغز، فشار خون و دیابت در مردان بیش از زنان است.

- مهدی ذکایی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به در پیش بودن هفته ملی سلامت مردان ایران (سما)، اظهار کرد: با توجه به شیوع کووید 19 در جهان شعار امسال هفته سلامت مردان همه گیری کرونا و توجه بیشتر به سلامت مردان است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان افزود: در 2 دهه اخیر مقوله سلامت مردان به عنوان بحران خاموش سلامت مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی یادآورشد: براساس آمار و ارزیابیهای صورت گرفته، بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و عروقی مغز در مردان بیش از زنان است.

وی افزود: رفتارهای ناسالم، تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات و بی تحرکی در میان مردان شایع تر است.

مدیر سلامت جمعیت، خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اضافه کرد: گرچه همه افراد جامعه در معرض خطر کرونا ویروس قرار دارد، اما سن و جنس به عنوان 2 فاکتور مهم در ابتلا یا شدت علایم این بیماری تاثیرگذار است.

وی با اشاره به افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در افراد سالمند و یا افرادی که در پایان دوران میانسالی قرار دارند تاکیدکرد: مورد آلودگی و شدت ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان بیش از بانوان گرفتار بیماری های قلبی و عروقی می شوند

مردان بیش از بانوان گرفتار بیماری های قلبی و عروقی می شوند