مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 06:002021-02-23اقتصادي

61 درصد جویندگان شغل در استان سمنان فاقد مهارت هستند


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با بیان اینکه نزدیک به هفت هزار جویای کار در استان وجود دارد، گفت: 61 درصد این افراد فاقد مهارت لازم هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسماعیل غنیان صبح سه شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه از ابتدای سال 99 تاکنون مجموعاً شش هزار و 835 نفر جوینده کار در صفحه اشتغال ثبت نام و از این تعداد یک هزار و 962 نفر مشغول به کار شدند، تاکید کرد: 61 درصد مجموع این افراد را آقایان و 39 درصد را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه از مجموع جویندگان کار استان 61 درصد فاقد مهارت هستند و 39 درصد نیز دارای مهارت هستند، تاکید کرد: 60 درصد از ثبت نام کنندگان اشتغال، دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم بوده و 40 درصد نیز دارای تحصیلات عالی هستند از سوی دیگر 65 درصد از افراد به کار گمارده شده را آقایان و 35 درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

دبیر کارگروه اشتغال استان سمنان با اشاره به ضرورت ارتقای مهارت های فنی لازم برای اشتغال و اهمیت مهارت افزایی، ابراز داشت: نکته قابل توجه این است که 58 درصد از افراد دارای مهارت، در طی 11 ماه گذشته به کار گمارده شدند.

غنیان با بیان اینکه مهم ترین بحث در ارتباط با اشتغال، سامانه ملی رصد است، تاکید کرد: مقرر شده تا سایر سامانه ها مثل سامانه کارا و باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

61 درصد جویندگان شغل در استان سمنان فاقد مهارت هستند

61 درصد جویندگان شغل در استان سمنان فاقد مهارت هستند