مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 07:552021-02-23اجتماعي

امرار معاش گروهی از عشایر البرزی با پرورش شتر


مدیر امور عشایر استان البرز با اشاره به اینکه گروهی از عشایر البرز از طریق پرورش شتر امرار معاش می کنند، گفت: این گروه در گلدره شهرستان ساوجبلاغ مستقر هستند و شترهای پرورش یافته آن ها با هدف حفاظت از محیط زیست در مناطق محدودی چرا می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، علی نقدی، مدیر امور عشایر استان البرز، امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه 860 خانوار عشایر در مناطق مختلف ییلاقی و قشلاقی استان البرز زندگی می کنند، گفت: این خانوارها که تعداد آن ها به 5 هزار نفر می رسد 32 هزار واحد دامی را در اختیار دارند.

  نقدی با اشاره به ابعاد مختلف زندگی عشایر و شرایط موجود، اظهار کرد: عشایر البرزی در 150 هکتار از مراتع ییلاق و قشلاقی شهرستان های البرز جا به جا می شوند.

وی تصریح کرد: گروهی از عشایر استان البرز در برخی از ایام سال به مراتع استانت های همجور همچون تهران، قزوین، قم و مرکزی کوچ می کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه سالانه 6 هزار و 800 تن شیر گوسفندی توسط عشایر البرز تولید می شود، افزود: همچنین تولید 3 هزار و 700 تن گوشت گوسفندی و هزار و 300 تن لبنیات در سال توسط عشایر البرزی انجام می شود.

نقدی به امرار معاش برخی از گروه های عشایری با پرورش شتر اشاره کرد و یادآور شد: این گروه در منطقه گلدره شهرستان ساوجبلاغ زندگی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امرار معاش گروهی از عشایر البرزی با پرورش شتر

امرار معاش گروهی از عشایر البرزی با پرورش شتر