مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 10:052021-02-23سياسي

کارت بازرگانی به افراد دارای صلاحیت قانونی اعطا شود


رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه قانونگذار تعریف مشخصی از تاجر در قانون ارائه کرده است، گفت: گاه به افرادی کارت بازرگانی داده شده که بر اساس تعریف قانونی، - ایسنا/آذربایجان شرقی رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه خوشبختانه قانونگذار تعریف مشخصی از تاجر در قانون ارائه کرده است، گفت: گاه به افرادی کارت بازرگانی داده شده که بر اساس تعریف قانونی، تاجر نیستند، از این رو اگر شاخصه های قانونی در فرآیند اعطای کارت بازرگانی رعایت شده و به افراد دارای صلاحیت کارت بازرگانی داده شود، بسیاری از تخلفات حل می شود.

موسی خلیل الهی در نشست بررسی موضوع کارت های بازرگانی اجاره ای و جعلی با بیان اینکه متاسفانه کارت های بازرگانی جعلی و یکبار مصرف به یک دغدغه و معضل در کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه حقوق گمرکی و دولتی از این طرقی قابل وصول نبوده، از این رو امور مالیاتی کشور ضربه می خورد.

وی افزود: مبنای بسیاری از تخلفات کارت های بازرگانی مربوط به افراد غیرصالح بوده و اگر مراحل و نحوه صدور کارت های بازرگانی اصلاح شود، مابقی مراحل نیز به صورت خودکار اصلاح خواهد شد.

وی ادامه داد: گاه صاحب اصلی کارت بازرگانی که از طریق آن تخلف شده، مشخص بوده اما به دلیل مسایلی همچون سن کم فرد دارنده کارت برخور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارت بازرگانی به افراد دارای صلاحیت قانونی اعطا شود

کارت بازرگانی به افراد دارای صلاحیت قانونی اعطا شود