مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 19:302021-02-23اقتصادي

کارت بازرگانی باید به افراد دارای صلاحیت قانونی اعطا شود


رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کارت بازرگانی باید به افراد دارای صلاحیت قانونی اعطا شود گفت: در هر صورت صاحبان این کارت ها در مقابل قانون پاسخگو هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، موسی خلیل الهی روز سه شنبه در نشست بررسی موضوع کارت های بازرگانی اجاره ای و جعلی، با ابراز تأسف از اینکه کارت های بازرگانی جعلی و یکبار مصرف به یک دغدغه و معضل در کشور تبدیل شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه حقوق گمرکی و دولتی از این طریق قابل وصول نیست، امور مالیاتی کشور ضربه می خورد.

وی افزود: اینکه صاحبان کارت های بازرگانی که از طریق آن تخلفی صورت گرفته، چه کسی است بسیار مهم است اما مشاهده می شود با اینکه خود فرد از آن کارت استفاده نکرده است، کاری هم با او ندارند، در حالی که در هر حالتی باید این افراد در مقابل قانون پاسخگو باشند و به این باور برسند مقابل قانون راه گریزی ندارند.

خلیل اللهی مبنای بسیاری از تخلفات کارت های بازرگانی را مربوط به افراد غیرصالح دانست و یادآور شد: اگر مراحل و نحوه صدور کارت های بازرگانی اصلاح شود، بقیه مراحل نیز به صورت خودکار اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه قانون گذار تعریف مشخصی از تاجر در قانون ارائه کرده است، گفت: برخی اوقات به افرادی کارت بازرگانی داده می شود که بر اساس تعریف قانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارت بازرگانی باید به افراد دارای صلاحیت قانونی اعطا شود

کارت بازرگانی باید به افراد دارای صلاحیت قانونی اعطا شود