مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 اسفند 1399 ساعت 09:252021-02-25پزشكي

مقابله با پشه آئدس را باید جدی بگیریم


رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: برای مقابله با پشه آئدس عامل بیماری تب دنگی، تب زرد، چیکونگونیا و زیکا باید همانند مبازره با مالاریا بسیار هوشمند عمل کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد مهدی گویا در حاشیه سفر به بندرعباس در خصوص راه های مقابله با پشه آئدس و ارزیابی اقدامات انجام شده در خصوص بیماری کووید 19 در هرمزگان، اظهار کرد: مقابله با پشه آئدس و بیماری های ناشی از آن نیازمند یک عزم جدی است، آنچه موجب نگرانی بود و در انتظارش بودیم اکنون اتفاق افتاد.

وی افزود: هر اقدامی که می توانیم در راستای مقابله با این پشه انجام دهیم اکنون باید عملی کنیم و اگر زمان را از دست بدهیم مشکلات زیادی برای ما پیش خواهد آمد.

گویا با اشاره به اینکه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شناسایی و کشف پشه آئدس با اقدامات علمی بسیار خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: فعالیت های حوزه بهداشت استان جای تشکر دارد، دنگی همه گیری نیست که به آسانی بشود کنترل کرد.

کشور سنگاپور تجربه مبارزه با این همه گیری را داشته اما نتوانسته طوری کنترل کند که این کنترل تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: معاونت های درمان، آموزشی و تحقیقات دانشگاه هر یک باید در کنار معاونت بهداشتی دانشگاه با انجام اقدامات مرتبط با حوزه خود اوضاع را مدیریت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله با پشه آئدس را باید جدی بگیریم

مقابله با پشه آئدس را باید جدی بگیریم