مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 06:452021-02-27اجتماعي

شترهای سرگردان نظرآباد ساماندهی می شوند


مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه حدود 400 نفر شتر در البرز زندگی می کنند، گفت: پرورش شتر در شهرستان نظرآباد در حال انجام است که سعی داریم با تخصیص زمین، -  مهرداد عبدالملکی، مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص آخرین وضعیت شترهای غیرصنعتی فعالیت کرده و در حال حاضر 60 نفر شتر دارد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در نزدیکی روستای حسن خانلو-شهرستان نظرآباد نیز پرورش شتر وجود به صورت سنتی وجود دارد، اظهار کرد: از سال 1378 تا کنون شترها در  در منطقه عشایری بیابان های گلدره نظرآباد زندگی می کنند که امروز تعداد آن ها به 250 الی 300 نفر رسیده است.

عبدالملکی تصریح کرد: پیش از این تعداد شترهای حاضر در این منطقه حدود 700 الی 800 نفر بود که به صورت آزاد پروش داده م شدند که چرای بی رویه در این مناطق منجر به فقیر شدن شدید مراتع شد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: البته کاهش بارش باران نیز در فقیر شدن مراتع تأثیر بسزایی داشت که با توجه به پروانه فعالیت عشایر که مربوط به دام سبک بود با مشکلاتی در این حوزه مواجه شدیم و تعداد نفرات شترها به مرور زمان کاهش یافت.

وی در رابطه با اینکه سازمان محیط زیست شترهای سرگردان را عامل بروز ریزگرد ها دانسته است، بیان کرد: با توجه به این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شترهای سرگردان نظرآباد ساماندهی می شوند

شترهای سرگردان نظرآباد ساماندهی می شوند