مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 08:402021-02-27اقتصادي

طرح جهش تولید در 175 هزار هکتار از دیم زارهای کرمانشاه در حال اجراست


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیش از 175 هزار هکتار از مزارع گندم، جو، نخود، علوفه و گلرنگ استان زیرپوشش طرح جهش تولید در دیم زارها رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیدافشین صفوی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص جهش تولید در دیم زارها، اظهار داشت: این طرح در استان با استقبال خوب کشاورزان استان مواجهه شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد بیش از 17 هزار نفر دیم زار در استان با سازمان جهاد کشاورزی در قالب این طرح، ادامه داد: بیش از 175 هزار هکتار از مزارع گندم، جو، نخود، علوفه و گلرنگ استان زیر پوشش این طرح رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی از دغدغه ها و نگرانی مطرح شده در این راستا را بحث بیمه کردن محصول عنوان کرد و افزود: تاکنون 133 هزار هکتار از این اراضی بیمه شده است.

صفوی فرصت بیمه محصولات را تا 20 اسفندماه اعلام کرد و گفت: کشاورزان به ازای هر هکتار 9 هزار و 100 تومان می توانند مزرعه خود را بیمه کنند تا از مزایای طرح جهش تولید در دیم زارها برخوردار شوند.

وی یکی از مزایای این طرح را توزیع کودهای رایگان ان.

پی.

کی، ازت، فسفات و پتاس مورد نیاز مزرعه دانست و افزود: این کودها توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و رایگان تحویل داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح جهش تولید در 175 هزار هکتار از دیم زارهای کرمانشاه در حال اجراست

طرح جهش تولید در 175 هزار هکتار از دیم زارهای کرمانشاه در حال اجراست