مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 06:052021-02-28اقتصادي

وجود 25درصد گونه های گیاهی کشور در کردستان/شناسایی گونه های گیاهی جدید


رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ستان، 25 درصد گونه های گیاهی کشور در این استان وجود دارد که باید زمینه معرفی گونه های جدید در رویشگاه های این منطقه فراهم شود.

- محمد فرید سپری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:  برای تولید هر سانتی متر خاک، به 300 سال زمان نیاز است.

وی با بیان اینکه باید در راستای حفظ و بقای جنگل ها و مراتع در استان کردستان با توجه به ظرفیت ها و توپوگرافی  جغرافیایی مناسب تلاش کنیم، گفت: حفظ این مهم، باید در اولویت کاری قرار گیرد و با یک برنامه ریزی منسجم از تخریب جنگل ها و مراتع جلوگیری شود.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان،  25 درصد گونه های گیاهی کشور در این استان وجود دارد که باید زمینه معرفی گونه های جدید در رویشگاه های این منطقه فراهم شود.

سپری با تاکید براینکه گونه های دیگری نیز توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شناسایی شده است، عنوان کرد:  باید در راستای حفظ هرچه بیشتر مراتع وجنگل ها روی آنها کار شده و به دامداران نیز معرفی شود تا از تخریب بی رویه جلوگیری کنیم.

نظارت کامل بر بهره برداری از مراتع در کردستان وی افزود: مراتع استان برای بخش دامپروری اهمیت ویژه ای دارد که باید با نظارت کامل بحث بهره برداری انجام گیرد البته حرکت های خوبی در این زمینه انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 25درصد گونه های گیاهی کشور در کردستان/شناسایی گونه های گیاهی جدید

وجود 25درصد گونه های گیاهی کشور در کردستان/شناسایی گونه های گیاهی جدید