مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 08:052021-02-28ورزشي

غربت مهارت آرش کمانگیر در ایران


تیراندازی با کمان سنتی از ورزش های با اصالت و ریشه دار در ایران است ولی با وجود برخورداری از اسطوره هایی مانند آرش کمانگیر کمتر به این سبک از ورزش تیراندازی در کشورمان توجه شده و عمدتاً سبک های اروپایی در این رشته مورد توجه واقع شده است.

- ایسنا/یزد تیراندازی با کمان سنتی از ورزش های با اصالت و ریشه دار در ایران است ولی با وجود برخورداری از اسطوره هایی مانند آرش کمانگیر کمتر به این سبک از ورزش تیراندازی در کشورمان توجه شده و عمدتاً سبک های اروپایی در این رشته مورد توجه واقع شده است.

رشته ورزشی تیراندازی با کمان دارای سه کمان یا به اصلاح سبک ریکرو، کامپوند و سنتی است که در بخش سنتی آن ورزشکاران از کمان بسیار ساده و مشابه کمان های اولیه استفاده می کنند ولی با این وجود یکی از شاخصه های جذاب مسابقات این ورزش پرهیجان، حضور شرکت کنندگان با لباس محلی و خاص منطقه خود در رقابتهاست.

تیراندازی با کمان سنتی، ریشه در فرهنگ کهن ایران زمین دارد به طوری که اشکانیان و قوم پارت از سرآمدان روزگار عصر باستان در تیراندازی با کمان بوده اند و به طوری که نقل می شود جنگاوران و کمانگیران چیره دست اشکانی با جنگ و گریزهای فراوان و تیرباران کردن دشمن در حین سواری بر اسب، بارها با این نوع کمان رومیان را در صحنه کارزار شکست داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربت مهارت آرش کمانگیر در ایران

غربت مهارت آرش کمانگیر در ایران