مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:452021-03-01حوادث

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مهار شد


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پس از گذشت 21 روز از شناسایی آخرین کانون آلوده به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی، مهار ویروس در استان اعلام شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پس از گذشت 21 روز از شناسایی آخرین کانون آلوده به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی، مهار ویروس در استان اعلام شد.

محمد اصغرزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: 806 هزار قطعه در 10 واحد تخمگذار، 270 هزار قطعه در 9 واحد گوشتی، 105 هزار قطعه در یک واحد مرغ مادر، دو هزار و 90 قطعه در یک واحد بوقلمون و 25 قطعه در یک واحد شترمرغ معدوم شد.

وی افزود: مهار ویروس به مهار ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی به این معنی نیست که ویروس در استان وجود ندارد، بلکه مرغداران باید اصول امنیت زیستی را هنوز هم رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی ادامه داد: ممکن است به دلیل وجود پرندگان مهاجر، ویروس بین پرندگان در استان سرگردان باشد، اما پس از 21 روز می توانیم عملیات مهار و مخروبه سازی ویروس را اعلام کنیم.

اصغرزاده افزود: ضدعفونی کردن سالن ها، بیمه کردن واحدها،پرهیز از حمل و نقل غیرمجاز و رعایت اصل امنیت زیستی از موارد اجباری در تولید مرغ و تخم مرغ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مهار شد

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مهار شد