مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 05:052021-03-02اجتماعي

باید فضای رقابتی و مقایسه گری دانش آ موزان در خانواده کاهش یابد


خانواده ها باید در سال هایی که دانش آموزان به کنکور نزدیک می شوند چند اصل را رعایت کنند که یکی از آنها اجتناب از مقایسه گری و فضای شدید رقابتی در خانواده است.

- حمید فرزادی روانشناس بالینی در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در رابطه با آسیب های کنکور بر داوطلبان و خانواده ها، اظهار کرد: در درجه اول، آسیب شناسی کنکور موضوع مهمی است و می توانیم این موضوع را از بُعد اجتماعی، روانشناختی و آموزشی مورد ارزیابی قرار دهیم.

  وی افزود: در جامعه تصورات اجتماعی و خانوادگی وجود دارد که تنها راه موفقیت دانش آموزان و افراد رفتن به دانشگاه و دریافت مدرک دانشگاهی است و به دنبال آن، کسب یک موقعیت شغلی و اجتماعی برای فرد است.

* استرس و فشار روانی خانواده ها روی دانش آموزان برای قبولی در کنکور  این روانشناس بالینی عنوان کرد: خانواده هایی را مشاهده می کنیم که به سختی و با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی، باز سعی دارند دانش آموزان خود را در مسیری قرار دهند که حتی از طریق دانشگاه های غیرانتفاعی، آزاد یا پیام نور به تحصیلات دانشگاهی بپردازند تا به یک موقعیت اجتماعی برسند.

فرزادی خاطرنشان کرد: بنابراین می بینیم یک تصور اجتماعی قدیمی و اشتباهی وجود دارد که خانواده ها استرس و فشار روانی زیادی بر دانش آموزان وارد می کنند؛ گاهاً


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید فضای رقابتی و مقایسه گری دانش آ موزان در خانواده کاهش یابد

باید فضای رقابتی و مقایسه گری دانش آ موزان در خانواده کاهش یابد