مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 06:202021-03-02ورزشي

راه اخذ اجازه خروج زنان از کشور از نگاه یک کارشناس مسائل حقوقی


یک کارشناس مسائل حقوقی در رابطه با موضوع ممنوع الخروجی زنان از سوی همسران آنها، گفت: به نظر میرسد تا زمانی که مقررات فعلی تغییر نیافته تنها راه چاره اخذ اجازه خروج حتی به دفعات در قالب وکالت رسمی بلاعزل بهنگام ازدواج توسط بانوان است.

داریوش اشرافی در گفت وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: بند 3 ماده 18 قانون گذرنامه مصوب 1351/12/10 دادن گذرنامه به زنان شوهردار را منوط به موافقت همسران آنها کرده است؛ اگرچه این قانون حدودا نیم قرن پیش تصویب و در این سالها نیز اجرا می گردیده است؛ لذا در سال های اخیر که دو بار همسران بانوان ورزشکار اجازه خروج آنها را ندادند این موضوع مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

این وکیل دادگستری افزود: آنچه که مسلم است این مقرره قانونی قبل از انقلاب و زمانی که نظام سابق با تصویب قانون حمایت خانواده و یا برخی دیگر از اقدامات اجتماعی و فرهنگی در جهت حمایت و برابری زن و مرد انجام میداد تصویب شده است؛ بنابراین باید این قانون را در پرتو قانون مدنی بررسی کرد.

این حقوقدان ادامه داد: قانون مدنی در ماده 1105 ریاست خانواده را از خصائص شوهر مقرر کرده، ضمن آنکه حقوق دیگری در خانواده را منحصرا به مرد داده است؛ کما اینکه در ماده 1117 قانون فوق شوهر میتواند زن خود را از حرفه یا صنعتی که مخالف مصالح خود یا همسر باشد منع کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اخذ اجازه خروج زنان از کشور از نگاه یک کارشناس مسائل حقوقی

راه اخذ اجازه خروج زنان از کشور از نگاه یک کارشناس مسائل حقوقی