مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 04:252021-03-03اجتماعي

گلستان کمترین خسارت را از آفت شب پره شمشاد دید


معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی گلستان گفت: آفت شب پره شمشاد در استان تحت کنترل است و گلستان کمترین خسارت را از این آفت در استان های شمالی داشته است.

- ایسنا/گلستان معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی گلستان گفت: آفت شب پره شمشاد در استان تحت کنترل است و گلستان کمترین خسارت را از این آفت در استان های شمالی داشته است.

حمید مصطفی لو در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آفت شب پره شمشاد از سال 1395 وارد جنگل های هیرکانی گیلان و مازندران و گلستان شد.

وی بابیان اینکه این آفت جنگل های شمشاد را به شدت در معرض نابودی قرار داد، افزود: بالغ بر 90 درصد شمشادهای جنگل های هیرکانی دچار آسیب جدی شدند.

مصطفی لو با اشاره به وجود 452 هکتار اراضی جنگلی شمشاد در گلستان، گفت: خوشبختانه تنها استان شمالی بودیم که جلوی این آفت را گرفتیم و بخش اعظمی از شمشادها را حفظ کردیم.

معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی گلستان خاطرنشان کرد: در استان هر ساله در 4 نوبت با استفاده از محلول های بیولوژیک، با این آفت مبارزه می شود.

وی از تولید نهال شمشاد در استان خبرداد و گفت: از دو سال قبل از طریق قلمه و نو نهال های مستقر در ذخیره گاه شمشاد، بالغ بر 120 هزار اصله نهال تولید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلستان کمترین خسارت را از آفت شب پره شمشاد دید

گلستان کمترین خسارت را از آفت شب پره شمشاد دید