مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 07:502021-03-03سياسي

کشفیات تل آجری روشنگر زوایای شهر پارسه است


مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید تاکید کرد که آثار به دست آمده و کشفیات محدوده مطالعاتی تل آجری ، به نوعی روشن کننده ابعاد و زوایایی از پیشینه شهر پارسه است.

- ایسنا/فارس مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید تاکید کرد که آثار به دست آمده و کشفیات محدوده مطالعاتی "تل آجری"، به نوعی روشن کننده ابعاد و زوایایی از پیشینه "شهر پارسه" است.

حمید فدایی چهارشنبه 13 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: تخت جمشید در داخل و چه در خارج از کشور شناخته شده است و همگان اینجا را به عنوان یک محوطه شاخص در حوزه میراث سنگی که عمده آن مربوط به دوره هخامنشی بوده، می شناسند؛ دوره ای که پایتخت آن در پارسه اهمیت ویژه ای می یابد و عرصه حکومت نه تنها مختص به این تخت گاه بلکه حوزه ای فراگیر است.

وی گفت: پارسه پایتخت دوره هخامنشی و شهری بوده که نیمی از دنیای باستان از آن رهبری و مدیریت می شده و شواهد آن در دشت بزرگ مرودشت به صورت پراکنده وجود دارد، لذا محافظت از این عرصه مهم و تاریخی کار کوچکی نیست، عرصه ای که بالغ بر هشتاد و پنج هزار هکتار را شامل می شود؛ به عدد ساده ولی در زمینه مسئولیتی، حفاظت و صیانت از میراثی که در محدوده جغرافیایی آن قرار گرفته اند به دلیل وجود چند شهر، تعداد زیادی بخش و ده ها روستا با شواهد آثار پیدا و پنهانی که باید همه آنها کنترل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشفیات تل آجری روشنگر زوایای شهر پارسه است

کشفیات تل آجری روشنگر زوایای شهر پارسه است