مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 17:202021-03-05سياسي

ایران باید در برابر دولت بایدن چه سیاستی را در پیش بگیرد؟/ تحلیل حمید ابوطالبی


ابوطالبی مشاور سابق رییس جمهور معتقد است: ایران باید سیاست و روابط خارجی را از مناسبات جناحی و رویکردهای غیرتخصصی خارج سازد؛ با تجمیع توانایی ها، - مذاکره مستقیم و جامع را برای حلّ مشکلات ایران و آمریکا برگزیند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ حمید ابوطالبی مشاور اسبق سیاسی رییس جمهور کشورمان در توییتی در تحلیل رویکرد دولت بایدن را ترکیبی از سیاست های اوباما و ترامپ دانست.

ابوطالبی نوشت: تا کنون سخنان بایدن، بلینکن، و شرمن نشان داده است که سیاست خارجی دولت تازه آمریکا، با ارائه طرحی ترکیبی برای فائق آمدن بر بحران ها و شکاف های عمیق داخلی، جایی در میانه ی سیاست خارجی دولت های اوباما و ترامپ ایستاده است.

وی ادامه داد: درصورت بندی تازه، منافع ملی آمریکا و روابط دوجانبه، برچندجانبه گراییِ سنت مآبانه ی دموکرات ها کاملا غلبه یافته است؛ به نحوی که چندجانبه گرایی، زمانی برای آمریکا مفید خواهد بود که صرفا در خدمت منافع آن کشور (America First) باشد.

ابوطالبی تصریح کرد: در خاورمیانه تغییرات ژئوپلتیک رخ داده است،تحولی که دستاورد اصلی ترامپ بوده و سیاست آمریکا باید وفق این تغییرات باشد؛ اصلی ترین تحول ژئوپلتیک،ایجاد رابطه میان اسراییل با امارات، عمان، بحرین و به زودی عربستان و قطر و درآخر با کویت است؛ عراق نیز خود را با شرایط تازه منطبق خواهد ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران باید در برابر دولت بایدن چه سیاستی را در پیش بگیرد؟/ تحلیل حمید ابوطالبی

ایران باید در برابر دولت بایدن چه سیاستی را در پیش بگیرد؟/ تحلیل حمید ابوطالبی