مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 06:352021-03-06پزشكي

کرونا روی موج افزایشی/ضرورت پرهیز شهروندان از دید و بازدیدهای عید


مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش روند ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: از شهروندان خواستاریم از دید و بازدید های عید پرهیز کنند.

- مسعود ضیایی در گفت و گو با مهر با اشاره به وضعیت در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه برای انتقال یک بیماری، هزار ویروس لازم است، اظهار کرد: ویروس کرونا می تواند روی سطوح بماند و از طریق تماس دست به مخاط و مجرای تنفس باعث انتقال بیماری شود.

وی با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیان کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستن مکرر دست ها نباید مورد فراموشی قرار گیرد.

استفاده روتین از آسپرین توصیه نمی شود ضیایی خواستار استفاده از دو ماسک شد و افزود: ماسک های جراحی کاملاً روی صورت فیکس نمی شود و مانع 69 درصد از ورود ویروس می شود.

مدیر گروه بیماری های عفونی و نماینده علمی ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: استفاده از ماسک سه لایه در زیر و ماسک پارچه ای در رو، خطر ورود و خروج ویروس را کمتر می کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر استفاده برخی داروها مانند آسپرین در جلوگیری افراد به کرونا، گفت: هیچ جایی بیان نشده که افراد برای درمان کرونا به صورت روتین آسپرین مصرف کنند بنابراین استفاده سرخود از این دارو توصیه نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا روی موج افزایشی/ضرورت پرهیز شهروندان از دید و بازدیدهای عید

کرونا روی موج افزایشی/ضرورت پرهیز شهروندان از دید و بازدیدهای عید