مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 10:352021-03-06سياسي

سه روزِ هیجان انگیزِ مرحله نهایی المپیاد نانو در شیراز


شیراز در کنار سه شهر دیگر، روزهای پایانی هفته گذشته میزبان مرحله نهایی المپیاد نانو دانش ‎آموزی کشور بود و دانش آموزان نخبه از استان های مختلف توانمندی هایشان را در این المپیاد به نمایش گذاشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، فناوری نانو یا نانوتکنولوژی یک دانش میان رشته ای است که رشته هایی همچون مهندسی مواد، پزشکی، داروسازی و طراحی دارو، دامپزشکی، زیست شناسی، فیزیک کاربردی، ابزارهای نیم رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی موضوع مهار ماده و یا دستگاه ها در ابعاد کوچک تر از یک میکرومتر را دنبال می کند.

این فناوری که به موج چهارم انقلاب صنعتی شهره است، در ابعاد یک تا 100 نانومتر به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرد که به دنبال فهم و به کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم هایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی، به طور عمده متاثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک را از خود نشان می دهند.

  در کشورمان نیز بنا به ضرورت توجه و شناسایی فناوری نانو به عنوان یک فناوری دارای اولویت، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با تدوین چهارچوب فعالیت بلندمدت تشکیل شد.

این ستاد با برنامه راهبردی با عنوان سند راهبرد آینده هم اکنون از زیرمجموعه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که در آخرین ویرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه روزِ هیجان انگیزِ مرحله نهایی المپیاد نانو در شیراز

سه روزِ هیجان انگیزِ مرحله نهایی المپیاد نانو در شیراز