مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 12:052021-03-06سياسي

آثار فاخر رشته پته دوزی شناسنامه دار می شوند


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از شناسنامه دار شدن آثار فاخر و دارای ارزش هنری رشته پته دوزی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، کاظم حسین زاده با اشاره به طرح شناسنامه دار شدن آثار فاخر پته دوزی اظهار کرد: این طرح در قالب فراخوان اجرا می شود و به منظور مستندنگاری اسناد و آثار دارای ارزش اساتید، هنرمندان و پیشکسوتان رشته پته دوزی استان کرمان و امکان ثبت، حفظ و انتقال این تجربه ها به نسل های آینده و همچنین ایجاد بستر برای حمایت مادی و معنوی از این رشته هنری انجام می شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان  اظهار کرد: طی این فراخوان از تمامی افرادی که دارای آثار فاخر و دارای ارزش در رشته پته دوزی هستند، دعوت شده است آثار خود را از تاریخ 16 اردیبهشت 99 تا 15 اردیبهشت 1400برای عکاسی، ثبت و مستندسازی در روزهای شنبه، یک شنبه و دو شنبه از ساعت 7 تا 14 به معاونت صنایع دستی استان کرمان تحویل دهند.

حسین زاده با بیان اینکه قدمت آثار هنری رشته پته دوزی برای شناسنامه دار شدن باید حداقل 50 سال باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر هنرمند پته دوز در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار فاخر رشته پته دوزی شناسنامه دار می شوند

آثار فاخر رشته پته دوزی شناسنامه دار می شوند