مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 14:002021-03-06اقتصادي

1750 هکتار جنگل کاری در استان مرکزی انجام شده است


 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با هدف مقابله با فرسایش خاک و جلوگیری از جاری شدن سیلاب، 1750 هکتار جنگل کاری در شهرستان های شازند و اراک انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، اظهار کرد: با اجرای طرح های آبخیزداری در استان مرکزی، فرسایش خاک سالانه 4 تن در هکتار کاهش یافته است.

وی افزود: 200 هکتار جنگل کاری در حوزه آبخیز داری دره گردوی اراک اجرا و آبیاری این اراضی به صورت قطره ای انجام شده است.

محمدی ادامه داد: اجرای یک هزار و 200 هکتار جنگل کاری در منطقه چپقلی اراک و 550 هکتار در منطقه سرسختی شهرستان شازند نیز از دیگر طرح های اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی در راستای مقابله با فرسایش خاک و جلوگیری از جاری شدن سیلاب در استان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، خاطرنشان کرد: فرسایش خاک اراضی طبیعی استان مرکزی، سالانه حدود 14 تن در هکتار بود که با اجرای طرح های آبخیزداری این میزان روند کاهش یافته است.

محمدی بیان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری ذخیره سازی هزار متر مکعب روان آب در هر هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی و جلوگیری از وقوع سیلاب و تغذیه سفره های زیرزمینی را به همراه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مجاورت با کلانشهر اراک، امکان انتقال برق و پوشش مخابراتی، صبغه تفرجگاهی، سهولت دسترسی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1750 هکتار جنگل کاری در استان مرکزی انجام شده است

1750 هکتار جنگل کاری در استان مرکزی انجام شده است