مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 21:252021-03-06اقتصادي

لیست دارایی دولت در خارج از کشور به مجلس ارائه می شود


نمایندگان مجلس در مصوبه ای وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کردند لیست جامعی از دارایی های نقدی و غیر نقدی و اموال منقول و غیر منقول دولت و نهاد های حاکمیتی و نهاد های عمومی غیر دولتی کشور در خارج از کشور را تهیه و به مجلس گزارش کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امشب (شنبه) مجلس پیشنهاد سیدشمس الدین حسینی را به تصویب رساندند که بر اساس آن بند و تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 در سال 1400 تنفیذ و وجوه حاصل از آن به منابع این جزء اضافه می شود.

در این بند آمده است: حسب تهاتر و تسویه بخشی از بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به تضمین دولت به بانک های صادرات ایران، تجارت و ملت از محل واگذاری دارایی های غیر نقدی دولت که قبلاً تسویه شده است، بانک های فوق الذکر موظف هستند در صورتی که اصل و سود تا سررسید قرارداد تسهیلات اولیه توسط گیرنده تسهیلات به صورت یکباره (دفعتاً واحده) تسویه شود، نسبت به فک رهن، آزادسازی وثایق، خروج از فهرست مشتریان بدحساب و اقدام برای رفع ممنوع الخروجی ذی نفعان هر یک از طرف های درگیر در استفاده از تسهیلات مزبور اقدام کنند.

منابع حاصل شده از اجرای این بند در ردیف درآمدی شماره 310602 با عنوان منابع حاصل از برگشتی از محل تسهیلات اعطایی (وجوه اداره شده) واریز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیست دارایی دولت در خارج از کشور به مجلس ارائه می شود

لیست دارایی دولت در خارج از کشور به مجلس ارائه می شود