مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 12:252021-03-07پزشكي

ماهی قرمز؛ این کوچک بی خطر


معاون سلامت دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: ماهی قرمز جزء کم خطرترین حیوانات خانگی در انتقال و انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام محسوب می شود، - اما در عین حال گروه های خاصی که دارای سیستم ایمنی پایین هستند باید از تماس مستقیم دستها با ماهی قرمز خوداری کنند.

محمدعلی بخشی، امروز یکشنبه 17 اسفند به خبرنگاران رسانه های گروهی اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن سال جدید و خرید ماهی قرمز رعایت نکاتی ضروری به نظر می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: ماهی قرمز حوض یا Gold Fish سالهاست که زینت بخش سفره های هفت سین ما ایرانیان است و بسیاری از کودکان ما از طریق همین ماهی قرمز با دنیای حیوانات آشنا می شوند بنابراین رعایت نکات بهداشتی می تواند هم، باعث افزایش طول عمر ماهی قرمز و در عین حال مانع بروز مخاطرات بهداشت انسانی شود.

وی گفت: اولین و مهمترین نکته ای که اهمیت زیادی دارد این است که باید ماهی قرمز را از مراکزی که دارای مجوز بهداشتی دامپزشکی باشند خریداری کرد؛ سازمان دامپزشکی کشور در تمام طول سال به خصوص ماه های پایانی، برنامه کنترل و نظارت بر مراکز تولید و تکثیر ماهیان زینتی را برعهده دارد.

بخشی بیان کرد: ماهی قرمز جزء کم خطرترین حیوانات خانگی در انتقال و انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام محسوب می شود، اما در عین حال گروه های خاصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهی قرمز؛ این کوچک بی خطر

ماهی قرمز؛ این کوچک بی خطر