مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 14:102021-03-08اقتصادي

کاهش 40 درصدی توقف قطارها برای سوختگیری/رشد 200 درصدی در حمل و نقل ریلی


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهره وری لازم از خطوط ریلی کشور انجام شده است ، گفت: نزدیک به 40 درصد از توقف قطارها برای سوختگیری کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید رسولی در برنامه تلوزیونی اظهار داشت: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا بیش از چهار ماه اغلب مرزهای ما مسدود بود اما بعد از بازگشایی با رعایت پروتکل های بهداشتی توانستیم حمل و نقل ریلی را از سر بگیریم و امروز نسبت به سال گذشته در بخش حمل و نقل ریلی 200 درصد رشد داشته ایم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته یک سند پنج جانبه را در ترکیه امضا کردیم که طی آن با کشورهای همسایه برای ترانزیت اروپا به چین و بالعکس از طریق ترکیه، ایران، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان توافق کردیم اما متاسفانه  با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: موقعیت خاصی که به لحاظ جغرافیایی ایران در آن قرار گرفته است یک مزیت بزرگ و منحصر به فردی است که می توان از آن به عنوان یک نعمت الهی یاد کرد.

رسولی در رابطه با ظرفیت ترانزیت ریلی کشور گفت: در مسیرهای مختلف ظرفیت ها و تقاضاهای مختلفی داریم به عنوان مثال در مسیر راه آهن خواف-هرات که به تازگی به بهره برداری رسیده است طبق برآورد موجود 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی توقف قطارها برای سوختگیری/رشد 200 درصدی در حمل و نقل ریلی

کاهش 40 درصدی توقف قطارها برای سوختگیری/رشد 200 درصدی در حمل و نقل ریلی