مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 12:352021-03-09اقتصادي

پهنه های سبز میراث جهانی تخت جمشید درختکاری شدند


مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بر ضرورت حفاظت بهتر و بهره برداری هدفمند از پهنه های سبز تخت جمشید از طریق برون سپاری تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در شیراز، حمید فدایی، امروز  به مناسبت روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی در آیین نهال کاری در پهنه های سبز محوطه میراث جهانی تخت جمشید به صورت مجازی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: تخت جمشید به دلیل ظرفیت زیست محیطی و طبیعی خود در کنار ارزش های تاریخی به عنوان یک چشم انداز و منظر تاریخی طبیعی مطرح می باشد.

وی افزود: ظرفیت های زیست محیطی این منطقه به دلیل واقع شدن در مجاورت رودهای پر آب کر و سیوند و حاصلخیزی خاک شرایط ویژه ای را برای دشت مرودشت در طول تاریخ در شکل گیری حوزه تمدنی آن رقم زده است بنابراین توجه ویژه به پهنه سبز این دشت تاریخی،  حفاظت از آن و بهره گیری آن در اقتصاد مبتنی بر گردشگری پایدار حایز اهمیت ویژه ای است.

فدایی ادامه داد: در منظر فرهنگی این مجموعه میراث جهانی و در همجواری تختگاه از چندین دهه قبل با کاشت گونه های سبز نظیر درختان کاج امروزی، پهنه سبزی ایجاد شده است که به عنوان بوستان یا پردیس تخت جمشید خوانده می شود و به عنوان جنگلی مصنوع، امروزه از جمله ظرفیت های طبیعی همجوار با تخت جمشید محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهنه های سبز میراث جهانی تخت جمشید درختکاری شدند

پهنه های سبز میراث جهانی تخت جمشید درختکاری شدند