مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 13:252021-03-09سياسي

نکاتی از حرم امام موسی کاظم (ع) که شاید ندانید


سنگ بنای حرم امام موسی کاظم (ع) در شهر کاظمینِ عراق را خلفای عباسی بنا گذاشتند، اما در اصل این حرم بازمانده از دوران صفویه است.

- سنگ بنای حرم امام موسی کاظم (ع) در شهر کاظمینِ عراق را خلفای عباسی بنا گذاشتند، اما در اصل این حرم بازمانده از دوران صفویه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، مزار امام موسی کاظم (ع)، پدر امام رضا(ع) در شهر کاظمین قرار دارد که پس از شهادت امام جواد(ع) - فرزند امام رضا(ع) -، پیکر ایشان نیز در کنار قبر جدشان به خاک سپرده شد.

حرم مطهر این دو امام با دو گنبد در کنار هم، جلوه ای منحصر به فرد از معماری اسلامی را نشان می دهد.

از نکات جالب درباره این حرم، نقش مسلمانان ایرانی در بازسازی و ساخت بناهای آن از دوره های مختلف تاریخی است که شواهد متقن آن به چشم می آید.

گرچه پایه گذار حرم کاظمین خلفای عباسی بودند اما پس از آتش سوزی بزرگی که در آن رخ داد، سلجوقیان و در دوره بعد حکومت آل بویه ساخت و سازهایی کردند، اما طغیان دوباره رود دجله در قرن هشتم هجری همه چیز را به هم ریخت تا این که صفویان روی کار آمدند.

بزرگترین توسعه و بازسازی در کاظمین در قرن نهم در دوره صفویه انجام شد؛ جایی که شاه اسماعیل صفوی با تخریب همه بناهای حرم، بارگاهی زیبا و باشکوه با رواق، صحن، حرم و دو گنبد جدید کاشی کاری ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی از حرم امام موسی کاظم (ع) که شاید ندانید

نکاتی از حرم امام موسی کاظم (ع) که شاید ندانید