مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 16:502021-03-09اجتماعي

رونمایی از35 آلاچیق کپری جزیره کیش در نوروز 1400


با ساخت آلاچیق های بازیافتی به همت معاونت امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش، فضای متفاوتی در سواحل شرق تا غرب کیش ایجاد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کیش، غفار است به همین منظور در کنار بهره گیری از امکانات مدرن برای تنوع بخشی به فضاهای ساحلی در برخی نقاط، شهروندان وگردشگران را با فضایی متفاوت مواجه می کنیم.

وی افزود: در استان های جنوبی و شرقی، سازه های سبک بنام کپر که با استفاده از شاخه های هرس شده درخت نخل ساخته می شوند یکی از مرسوم ترین سازه های مسقف هستند که به دلیل نوع ساخت و استفاده از ضایعات درخت نخل باعث کاهش دمای هوا درفضای داخل کپر نیز می شودلذا کاربرد بسیاری دارند.

معاون امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش با بیان اینکه 35آلاچیق کپری در دست ساخت است تصریح کرد: سازه ی کپر دایره ای شکل است و با این اقدام با استفاده از مصالح بازیافتی و منعطف علاوه بر ساخت آلاچیق های بادوام و سازگار با  محیط زیست، منظره بسیار زیبا ومتفاوتی نیز در سواحل شرق تا غرب جزیره ایجاد شده است.

علاوه بر مبلمان ساحلی با نصب روشنایی، زیبایی این آلاچیق ها افزایش می یابد تا لحظات شاد و مفرحی را شهروندان وگردشگران کیش با بهره گیری از این امکانات بگذرانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از35 آلاچیق کپری جزیره کیش در نوروز 1400

رونمایی از35 آلاچیق کپری جزیره کیش در نوروز 1400