مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 11:402021-03-11فرهنگي

دو کتاب جدید در حوزه تاریخ پزشکی منتشر شد


دو کتاب جدید در حوزه تاریخ پزشکی با عناوین «پزشکی در تمدن اسلامی» و «رساله قرابادین سمرقندی» توسط انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شد.

- دو کتاب جدید در حوزه تاریخ پزشکی با عناوین پزشکی در تمدن اسلامی و رساله قرابادین سمرقندی توسط انتشارات نگارستان اندیشه منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، همزمان با چاپ دوم کتاب تاریخ جنون توسط انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام، دو کتاب دیگر با عناوین پزشکی در تمدن اسلامی و رساله قرابادین سمرقندی که هر دو آثار به ترتیب اثر پروفسور دونالد کمپبل و پروفسور مارتین لوی و نوری الخالدی است، با ترجمه قربان بهزادیان نژاد توسط انتشارات نگارستان اندیشه به بازار نشر آمد.

کتاب پزشکی در تمدن اسلامی و تاثیر آن بر اروپای قرون وسطی نوشته پروفسور دونالد کمپبل درباره منشا شکل گیری و رشد پزشکی عربی _ اسلامی در میان عرب گراهای غرب است.

موضوع کتاب سیری کوتاه در فرایند مبادلات علمی از طریق ترجمه است.

نویسنده که خود مسئولیت نظامی داشته و نقش جنگ و دین در قرون وسطی را به خوبی مطالعه کرده در نتیجه گیری اش می نویسد: جنگ و دین در این دوره توجه انسان های بزرگ را به خود معطوف ساخته است، در حالی که در میان رهبران بزرگ و گذشته مه آلوده شخصیت های بزرگی را می توانیم ببینیم که از نقاب شب و خرقه راهب به ما نگاه می کنند و راه ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو کتاب جدید در حوزه تاریخ پزشکی منتشر شد

دو کتاب جدید در حوزه تاریخ پزشکی منتشر شد