مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 اسفند 1399 ساعت 06:302021-03-12اقتصادي

خاموشی سراسری لبنان را فرا می گیرد


وزیر انرژی دولت پیشبرد امور لبنان هشدار داد: در صورتی که بودجه خرید سوخت تأمین نشود در پایان ماه جاری میلادی (مارس) این کشور با خاموشی سراسری مواجه خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ریمون غجر روز پنجشنبه گفت: در صورتی که بودجه مورد نیاز برای خرید سوخت به این وزارتخانه تخصیص نیابد، احتمالا پایان ماه مارس با خاموشی سراسری مواجه می شویم.

وی افزود: مشکل عدم تأمین اعتبارات مالی برای خرید سوخت بوده و تا امروز از محل بودجه سال 2020 برای خرید سوخت استفاده می کردیم و هنوز بودجه سال 2021 به تصویب نرسیده است.

وزارت نیروی لبنان درخواست کرده که 200 میلیارد لیره از محل ذخیره بودجه پیش پرداخت شود تا نیاز مبرم سازمان برق این کشور از مجموع یک هزار و 500 میلیارد لیره مورد نیاز برای تأمین برق، تأمین شود.

وزیر انرژی لبنان همچنین درباره پیامدهای خطرناک خاموشی سراسری بر بخش های مختلف این کشور هشدار داد.

غجر پیش تر از میشل عون رییس جمهوری لبنان، حسن دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور و نبیه بری رییس مجلس خواسته تا با وام اضطراری برای شرکت برق دولتی لبنان به ارزش یک هزار و 500 میلیارد لیره لبنان (معادل 996 میلیون دلار بر اساس قیمت ارز رسمی این کشور) برای خرید سوخت بیشتر موافقت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاموشی سراسری لبنان را فرا می گیرد

خاموشی سراسری لبنان را فرا می گیرد