مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 04:402021-03-15اقتصادي

شیوع کرونای انگلیسی واکسیناسیون را دچار چالش می کند


شیوع کرونای انگلیسی ممکن است طرح واکسیناسیون را دچار چالش کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر علیجان تبرایی شامگاه یکشنبه در گفتگوی خبری اظهار کرد: برابر پایش های آزمایشگاه کرونای استان اولین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی روز یکشنبه در استان شناسایی شد که خوشبختانه شرایط عمومی مناسبی دارد.

وی افزود: مشخصه این ویروس قدرت انتقال پذیری بیش از 30 الی 50 درصد نسبت به کرونای معمولی بوده و ممکن است افراد با سنین پایین را هم درگیر کند.

تبرایی با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون در کشور، گفت: شیوع این ویروس می تواند نگرانی هایی در مورد واکسیناسیون ایجاد کند زیرا ویروس در تاریخچه خود مقاومت هایی را در شرایط مختلف داشته و ممکن است و در اینجا هم مشکل ساز شود.

رییس انجمن ویروس شناسی ایران بیان کرد: لذا به مردم توصیه می شود تا با رعایت پروتکل ها زنجیره انتقال ویروس را قطع کرده و هرچه بتوانیم شرایط را برای جلوگیری از گسترش ویروس مهیا کنیم می توانیم به کنترل آن کمک کنیم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد ویروس از طریق مسافران وارد کشور شده باشد اما اطلاعات کاملی از ژنوم سویه های در حال گسترش در کشور نداریم و ممکن است تغییرات ژنومیک هم در سویه های داخل کشور اتفاق افتاده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع کرونای انگلیسی واکسیناسیون را دچار چالش می کند

شیوع کرونای انگلیسی واکسیناسیون را دچار چالش می کند