مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 12:002021-03-15سياسي

با چالش اشتغال دانش آموختگان مواجهیم


وزیر علوم با تاکید بر اینکه با چالش اشتغال دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهها مواجه هستیم، گفت:برای رفع این چالش، دانشگاهها با اجرای برنامه مهارت افزایی و بازنگری دروس عملی و تئوری تلاش می کنند تا دانشجویان مهارت آموخته پس از فارغ التحصیلی با مشکل اشتغال مواجه نشوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکترمنصور غلامی امروز در نشست خبری ضمن تشریح فعالیت ها و اقدامات وزارت علوم در سال 99 ، بر ضرورت توجه به علوم انسانی در کشور تاکید و اظهار کرد: متاسفانه علوم انسانی در بین جامعه و مسولان آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است و به ندرت خانواده ها بچه های خود را برای تحصیل در این رشته ها ترغیب میکنند ، برای احیای این مساله نیازمند حرکت ملی هستیم تا داوطلبان بیشتری این رشته ها را انتخاب کنند.

وی تصریح گرد: در علوم پایه هم این بی توجهی اتفاق می افتد در حالی که علوم پایه، محور همه علوم است و ما باید در هر دوره ای برای تقویت و توسعه این علوم تلاش کنیم.

غلامی گفت: اینکه برخی رشته ها مورد استقبال زیاد داوطلبان قرار بگیرد، مشکل جدی است و ما در رشته های علوم تجربی شاهد این هجوم هستیم چون علاوه بر جامعه برای اشخاص و آینده آنها هم تبعات دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با چالش اشتغال دانش آموختگان مواجهیم

با چالش اشتغال دانش آموختگان مواجهیم