مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 10:102021-03-16بين الملل

بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه


وزرای دفاع و امور خارجه ژاپن و آمریکا امروز (سه شنبه) نگرانی های عمیق خود را درباره قوانین چینی ابراز داشتند که درباره تیراندازی گارد دریایی چین به سوی کشتی هایی است که در اطراف جزایر مورد مناقشه سنکاکو در دریای چین شرقی هستند.

- وزرای دفاع و امور خارجه ژاپن و آمریکا امروز (سه شنبه) نگرانی های عمیق خود را درباره قوانین چینی ابراز داشتند که درباره تیراندازی گارد دریایی چین به سوی کشتی هایی است که در اطراف جزایر مورد مناقشه سنکاکو در دریای چین شرقی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری کیودو، در بیانیه مشترک لوید آستین و آنتونی بلینکن، وزرای دفاع و خارجه آمریکا و همتایان ژاپنی شان آمده است: ایالات متحده و ژاپن همچنان مخالف هرگونه اقدام یکجانبه با هدف تغییر موقعیت کنونی یا تضعیف کننده حکمرانی دولت توکیو بر این جزایر مورد مناقشه است.

بلینکن و آستین در نخستین سفر برون مرزی خود به ژاپن رفته اند تا با توشیمیتسو موته گی و نوبو کیشی، وزرای خارجه و دفاع این کشور دیدار کنند.

این یک بیانیه مشترک بی سابقه از سوی دو کشور با محوریت چین است؛ نشانه ای که توکیو و واشنگتن سطح هشدار را درباره تهدیدهای نظامی و اقتصادی چین افزایش داده اند و درباره نقض های حقوق بشری در چین نیز گفتگو کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه

بیانیه مشترک آمریکا و ژاپن درباره چین در نشست دو جانبه