مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 14:252021-03-16بين الملل

برگزاری رزمایش نظامی چین در آب های سرزمینی این کشور


در پی افزایش تهدیدات روز افزون واشنگتن علیه پکن، تلویزیون دولتی چین از برگزاری سه رزمایش بزرگ نظامی در آب های سرزمینی این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی افزایش تنش ها میان واشنگتن و پکن و همچنین تهدیدات روز افزون آمریکا علیه این کشور، ارتش چین از انجام رزمایش نظامی دریایی در سه نقطه جغرافیایی استراتژیک آب های این کشور واقع در دریای زرد، دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی خبر داد.

به گفته تلویزیون دولتی چین، در جریان این رزمایش ها، ادوات جنگی جدید تولید چین مورد آزمایش و رونمایی عملیاتی قرار گرفته اند.

تمرینات نظامی مذکور پس از اظهارات روز شنبه لیوید آستین وزیر دفاع آمریکا انجام شده که خواستار شکل گیری نوعی بازدارندگی معتبر در برابر چین شده و اعلام کرده که قرار است در سفر خود به آسیا، با متحدین واشنگتن در این قاره در خصوص چگونگی مواجهه با خطر چین گفتگو و مذاکره کند.

لازم به ذکر است، نوبیو کیشی وزیر دفاع ژاپن امروز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد در دیدار با لوید آستین همتای آمریکایی، با او درباره جنبه هایی از فعالیت های پکن در دو دریای چین جنوبی و چین شرقی، بحث و تبادل نظر داشته باشد.

به ادعای این مقام ژاپنی، محیط امنیتی منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک شرایط دشواری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری رزمایش نظامی چین در آب های سرزمینی این کشور

برگزاری رزمایش نظامی چین در آب های سرزمینی این کشور