مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 اسفند 1399 ساعت 08:452021-03-19اقتصادي

الزامات قانونی چک های جدید را بدانید


با آغاز سال جدید، دسته چک های جدید در شبکه بانکی کشور توزیع می شود که متقاضیان آن باید از الزامات قانونی چک های جدید چون ثبت، نقل و انتقال، نحوه برگشت زدن چک و دلایل آن، - نحوه سو اثر چک، محدویت های دارندگان چک برگشتی و موارد منع اعطای دسته چک به اشخاص آگاه باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قانون اصلاح قانون صدور چک به منظور حمایت از دریافت کنندگان چک و به حداقل رساندن چک های بی محل در سال 1397 به تصویب رسید و از ابتدای سال آینده لازم الاجراست که از این زمان دسته های چک جدید در بانک ها توزیع می شود و متقاضیان می توانند برای دریافت آن به بانک ها مراجعه کنند.

در این بین، لازم است تا با الزامات قانونی چک های جدید چون ثبت و نقل و انتقال در سامانه صیاد، نحوه برگشت زدن چک و دلایل آن، نحوه رفع سو اثر چک، محدودیت های دارندگان چک برگشتی و موارد منع اعطای دسته چک به اشخاص آشنا شوید.

براسـاس قانـون جدیـد، تمـام صادرکننـدگان، انتقال دهنـدگان و ذینفعـان چـک، بایـد موارد زیر را رعایت کنند: 1) ثبـت صـدور (توسـط صادرکننـدگان)، تاییـد دریافـت (توسـط دریافـت کننـدگان چـک) و انتقـال چک هـای جدیـد بایـد در سـامانه صیـاد انجام شـود.

2) صـدور چـک جدیـد و ثبـت آن در سـامانه صیـاد بـرای کسـانی کـه چـک برگشـتی رفـع سـوءاثر نشـده دارند، ممنوع اســت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزامات قانونی چک های جدید را بدانید

الزامات قانونی چک های جدید را بدانید