مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 اسفند 1399 ساعت 11:102021-03-19فرهنگي

مرمت پل حاجی خان خمین در 10 روز آینده به اتمام می رسد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین از اتمام مرمت پل حاجی خان روستای جلماجرد این شهرستان در 10 روز آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، علی مشهدی با اشاره به اینکه پل حاجی خان روستای جلماجرد شهرستان خمین مربوط به دوره قاجار است، گفت: روستای جلماجرد در فاصله 23 کیلومتر شهر خمین قرار گرفته است که در واقع به کمک پل حاجی خان به شهر متصل می شود.

وی افزود: معماری این بنا به شکلی است که پل دارای سه دهانه یا طاق بیضی شکل است که با مصالح آجر و گل آهن بر رودخانه خمین احداث شده است و به دلیل زیبایی و قدمت خود 27 آبانماه 1385 با شماره 16443 در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

مشهدی تصریح کرد: با توجه به اینکه این پل در واقع اتصالی بین روستا و شهر خمین است، تردد بسیار خودروها بنا را دچار آسیب کرده است که بر همین اساس مرمت آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در ابتدای امر برای نجات این پل متأسفانه همکاری لازم از سوی دستگاه های اجرایی جهت جایگزینی یک پل جدید و حداقل یک کنار گذر صورت نگرفت و عملاً پل در معرض خطر ریزش و آسیب قرار گرفت، بر همین اساس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین پیگیر موضوع شد تا در صورت عدم اجرایی شدن مصوبات کارگروه میراث فرهنگی ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت پل حاجی خان خمین در 10 روز آینده به اتمام می رسد

مرمت پل حاجی خان خمین در 10 روز آینده به اتمام می رسد