مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 فروردین 1400 ساعت 05:102021-03-21بين الملل

اروپا ناگزیر از تمدید محدودیت های کرونایی


وجود ادامه روند واکسیناسیون و اعمال محدودیت های کرونایی در کشورهایی اروپایی، شمار مبتلایان به کرونا موجب تمدید وضعیت قرنطینه در شمار زیادی از این کشورها شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، کشورهای اروپایی در حالی زمستان امسال را به پایان می رسانند که وضعیت همه گیری در بسیاری از این کشورها همچنان بحرانی است و کارزار واکسیناسیون سراسری و وضع محدودیت های شدید نتوانسته از شدت ابتلای شهروندان به کرونا بکاهد.

تمدید محدودیت ها به رغم تایید مجدد واکسن آسترازنکا در پی افزایش نگرانی ها درباره عارضه تشکیل لخته خون ناشی از تزریق واکسن ضد کرونا شرکت آسترازنکا، آژانس دارویی اتحادیه اروپا اعلام کرد که دریافت این واکسن امن و موثر است.

امر کوک مدیر عامل آژانس دارویی اروپا روز پنجشنبه در نشست خبری در آمستردام، عنوان کرد که این واکسن ارتباطی با افزایش عارضه لخته خون ندارد و فواید آن همچنان بر خطرات آن می چربد .

پیشتر شماری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا، اسپانیا، هلند، فرانسه و سوئد از بیم عارضه تشکیل لخته خون، تزریق واکسن آسترازنکا را متوقف کردند.

نگرانی ها در این باره پس از آن شدت گرفت که آژانس دارویی نروژ ادعا کرد که چهار نفر بر اثر دریافت واکسن یادشده دچار ترومبوز (ظاهر شدن لخته خون در عروق سالم) شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا ناگزیر از تمدید محدودیت های کرونایی

اروپا ناگزیر از تمدید محدودیت های کرونایی