مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 فروردین 1400 ساعت 06:352021-03-21سياسي

چند دلیل قانونی برای غیرقانونی بودن آزمون وکالت


بنا بر رأی دادگاه تجدیدنظر استان قزوین و نظر دیوان عدالت اداری و شورای نگهبان، آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1334 منسوخ است و برگزاری آزمون وکالت با استناد به آن غیرقانونی است.

- گروه حقوقی خبرگزاری فارس- هرساله کانون های وکلای دادگستری برای جذب کارآموز وکالت آزمونی تستی با ظرفیتی محدود و منابعی خاص با استناد به آیین نامه لایحه استقلال قوه قضاییه منجر شد، لکن این آیین نامه مانند موارد قانونی متعدد دیگر مورد اعتراض کانون های وکلا قرار گرفت و کانون های وکلا زیر بار اجرای آن نرفتند و بدون اعتنا به آن هنوز نیز آزمون وکالت را با استناد به آیین نامه سال 1334 برگزار می کنند.

در سال های اخیر نیز در چند مورد دستگاه قضا رأی به بی اعتباری آیین نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1334 داده است؛ چرا که بنابر ماده 98 آیین نامه اصلاحی رییس قوه قضاییه در مصوب 1388 که بیان می کند: با تصویب این آیین نامه، آیین نامه های قبلی ملغی الاثر می گردد.

آیین نامه مصوب 1334 صریحا نسخ شده و برگزاری آزمون به استناد به یک آیین نامه منسوخ قطعا قانونی نیست.

حکم دادگاه تجدیدنظر به غیرقانونی بودن آزمون وکالت در آخرین مورد از آرا نهادهای قضایی در خصوص بی اعتباری آیین نامه مصوب 1334، شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان قزوین در تابستان امسال ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند دلیل قانونی برای غیرقانونی بودن آزمون وکالت

چند دلیل قانونی برای غیرقانونی بودن آزمون وکالت