مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 فروردین 1400 ساعت 15:502021-03-21اقتصادي

صادرات غیر نفتی، تولید، پشتیبانی و مانع زدایی


مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در پیام نوروزی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان بار دیگر در آستانه حلول سال نو با درک بسترهای زمانی و مکانی ایران معاصر با نامگذاری سال 1400 با نام تولید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران  سید عبداله سجادی در پیام خود آورده است که سال گذشته اقتصاد کشور به واسطه تحریم های ظالمانه و چه بسا پیچیده و چندلایه، بستن مجاری حساس اقتصادی با تکیه بر درآمد های نفتی، پتروشیمی و فولادی و نوسانات قیمت را داشته باشند.

  با این وصف یکی دیگر از مهم ترین مشکل تولید و صادرات غیرنفتی کشور این است که با ضعف سیاست های تجاری پشتیبانی کننده در کشور مواجهه هستیم.

به عبارت دیگر اگرچه طی سال های اخیر اقدامات متعددی انجام شده است، اما آمار صادرات غیرنفتی کشور متناسب با ظرفیت های بالقوه اقتصادی کشور نبوده و نیست.

  گام سوم در تحقق شعار سال نیز مانع زدایی است، برای اینکه بتوان به طور بنیادی و بلندمدت تأثیرگذاری  صادرات غیرنفتی را در حوزه تولید مشاهده کرد، باید بعد از رفع موانع ساختاری (اصلاح و تقویت قوانین و مقررات، فرایند ها و سامانه های تجارت خارجی)، بخش هایی از اقتصاد کشور که مزیت دارد را شناسایی و تولیدات با فناوری بالا را در آن بخش ها ساماند هی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات غیر نفتی، تولید، پشتیبانی و مانع زدایی

صادرات غیر نفتی، تولید، پشتیبانی و مانع زدایی